Dobrý den,
obracím se na vás jako zoufalá matka dvou dětí. Dcera je žačkou 3. třídy, syn žákem 2. třídy. Syn dochází od svých 3 let pravidelně na neurologii, kde mu bylo diagnostikováno ADHD. Školní výuku zvládal skvěle, je moc hodný, ale hodně úzkostlivý a přecitlivělý, což řešíme pomocí psychologů a psychiatrů. Neustálé změny ve školní docházce se výrazně odrazily na jeho psychickém stavu. Nyní sháním další odbornou pomoc, která by nám s tímto pomohla. Jako milující mámu mě velice zraňuje, když od svého 8letého syna poslouchám, že by raději umřel, protože si připadá hloupý a neschopný. Před narušením školní docházky byl spokojený a šťastný, zhoršení psychického stavu si všimla také paní učitelka. Syn byl v nižším věku často nemocný, trpěl na záněty uší i dutin a musel podstoupit operaci nosní i krční mandle + propíchnutí ušních bubínků a aplikaci trubiček, které mu vypadly po roce. Následně musel docházet pravidelně na kontroly, kde mu lékař prohlížel nos, krk a uši.
Jistě pochopíte, že pro malé dítě je toto veliký zásah a od té doby se bojí jakéhokoliv lékařského zákroku nebo vyšetření. Neumím si představit, jak podstupuje 2x týdně test z nosu. Situace bude vypadat tak, že ho budu muset nutit násilím, aby do školy vůbec vstoupil a následně s ním budou muset „bojovat“ zaměstnanci školy. Jistě si umíte představit, co takové jednání udělá s psychikou dítěte a jak bude následně vnímat docházení do školy. Velice vás žádám, berte prosím ohledy na děti, které testování nezvládnou a dejte rodičům i jinou možnost. Budu ráda za jakoukoliv formu distanční výuky jak pro syna, tak pro dceru, která se testů také bojí a nechce je podstupovat. Nenuťte nás děti vodit násilím do školy a dejte nám možnost volby.
Předem děkuji za odpověď.