Dobrý den,
jsem další z rodičů, kteří už mají zavřených škol plné zuby. Mám syna v sedmé třídě základní školy a studenta prvního ročníku střední školy.
Srceryvných příběhů jste tu již pár měli, ale mám pocit, že vaše míra empatie je naprosto nulová. Vaše děti mají nejspíš soukromé učitele, nebo chodí do škol, kde online výuka jede jak má, a proto nevěříte, nebo je vám naprosto jedno, že je to jinde jinak.
Takže místo příběhu, holá fakta. Už od jara stále dokola slyšíme, že je třeba chránit rizikové skupiny. Rizikovou skupinou jsou prezentováni lidé 65+ a také lidé chronicky nemocní. Můžete se prosím zamyslet nad tím, kolik takových lidí je v řadách učitelů, že jsou pro ně děti smrtelným nebezpečím? Taky popřemýšlejte, kolik dětí v dnešní době žije ve vícegeneračních domácnostech, aby případnou nákazou ohrožovaly své prarodiče. Moc jich nebude, viďte? A právě to je vaším největším argumentem pro zavírání škol. Existuje nesčetně studií z celého světa, které toto vaše přesvědčení vyvrací, ale vy si stále jedete svoje. Mohli byste se tedy konečně zamyslet nad tím, jak opravdu efektivně tuto skupinu rizikových ochránit. Zatím o tom stále jen mluvíte. Jsme zvědavi, kdy uvidíme i nějaká řešení.
Dalším evegreenem, který máme stále na talíři je ten, že jsou u nás čísla vysoká z důvodu toho, že nedodržujeme vámi nastavená „opatření“. Pořád nám předhazujete, že jsme Švejci a jiné národy to dodržují. Pak mi tedy vysvětlete, jak je možné, že ať se děje, co se děje, čísla rostou všude. Ale jen v Izraeli a Čechách se zavřely školy. Před vánoci přijela domů sousedka žijící v Anglii. Tamější ministr školství prohlásil, že vzdělání jeho národa je prioritou, a tak se budou školy zavírat až jako poslední možnost. To dodržel, děti tam normálně chodí do školy stále, a to i teď, když tam mají údajně novou mutaci. Okolní státy mají děti od září ve školách ve standartním režimu. V Německu, Rakousku a na Slovensku nešly děti do škol pokud vím až tak 14dnů před vánoci. Celou dobu školy jedou. Teď po novém roce dokonce Rakousko, Bosna a Hercegovina zrušily povinnost nosit roušky ve školách a v Rakousku zrušili střídavou výuku. Prý k tomu není zdravotní důvod.
Distanční výuka nefunguje, není náhradou ani alternativou školy řádné. Víte vůbec, že i student prvního ročníku střední školy má třeba jen 2-3 online hodiny denně? Dodnes nemají pevný rozvrh. Můj syn ještě večer neví, jaké předměty a v kolik bude mít ráno. Všechny informace mu chodí mailem. Dostává až 30 mailů denně. Nemají jednotnou platformu, každý učitel si jede v programu, který vyhovuje jen jemu. Tohle je realita na střední průmyslové škole. Lepší systém má dokonce můj druhý syn v sedmé třídě ZŠ. Ti mají 3-4 hodiny denně. To je dostačující? K smíchu? Ne, k pláči to je. Děti pomalu zapomínají to, co uměly, a nového moc nepochytí. Mají vypnutý mikrofon i kameru, protože pak by se prý signál sekal. Takže vidí učitele, ale ten nevidí je. Není tam tedy vůbec žádná interakce ani kontrola ze strany učitele. Ten nemůže reagovat na situaci ve třídě, neví o ní. Bez sociálního kontaktu děti výuka nebaví, ztrácí základní návyky, které budou potřebovat celý život. Neboli ráno vstát, někam dojít, domluvit se na řešení, pomáhat si, reagovat na podněty a podobně. Jak budou jednou chodit do práce? Přemýšleli jste taky o tomto?
Musím říct, že je mi opravdu líto, že nemáme ministra školství jako Angličané. Je mi z toho smutno, ale co, vám je to stejně jedno. Pokud není, udělejte s tím prosím něco a Vraťte děti do škol. Tentokrát všechny naráz a bez výjimky.
Zdraví
Bc. xxxxxxxxxxxxxx




