Vážení členové vlády,
jsem nesmírně šťastná, že se moje dcera, která navštěvuje 1. třídu ZŠ, může ve středu vrátit do školy, kterou si nesmírně oblíbila a psychicky se po první jarní vlně, kdy nemohla navštěvovat předškolní vzdělávání, srovnala. Bohužel, přišla druhá vlna, o dost horší s tím, že již navštěvuje povinnou školní docházku. Když pominu nesouhlas s uzavíráním 1. a 2. stupňů ZŠ, úskalí distanční výuky, zvětšující se soc. a ekonomické rozdíly mezi dětmi, tak teď mi nejvíce trápí celodenní nošení roušek.
Asi i jako zdravotník dokážu posoudit, jak je těžké v zakrytých dýchacích cestách vydržet, u těchto malých dětí následuje nesoustředěnost, bolesti hlavy, dechové problémy (nemluvě o alergicích, astmaticích), dále děti nemají ještě nemají dokončený vývoj hrudníku, meziž. svalů a takto bychom mohla pokračovat. O ekzémech na obličeji ani nemluvě.
Prosím, nechte děti volně dýchat, potřebují se naučit číst, skládat slabiky a to se zakrytými ústy jde opravdu špatně. Přenos ve školách u takto malých dětí je zanedbatelný, zbytečně jsou stresovány a místo toho, ab si připravovaly na hodinu, hledají roušku. Myslím, že zlatá střední cesta, roušky ve společných prostorách ano, zbytek je nesmysl. U svačin a obědů na sebe stejně budou „prskat“. A pokud nemám pravdu, prosím zveřejněte studii o tom, jaký je rozdíl mezi dětmi v mateřských školách, kterým je některým také 6 let a těmi v prvních a druhých třídách. Moc dobře si pamatuji, jaká hygiena je u dětí v mateřinkách.
Děkuji, pokud jste dočetli až sem.
S úctou a pozdravem,
Bc. xxxxxxxxxxxxxxx, fyzioterapeut, matka 6 leté dcery xxxxxx.
Další dopisy najdete na stránce Vaše dopisy vládě a poslancům.